Beeldcoaching

 

Met beeldcoaching kunnen we gedrag en interacties in de klas effectief observeren en verbeteren. Leerkrachten kunnen beeldcoaching aanvragen om gericht aan hun vaardigheden te werken en de leeromgeving te optimaliseren.

Het traject van beeldcoaching bestaat uit de volgende stappen:

 

  • Tijdens een telefonisch consult worden de doelen en wensen van de beeldcoaching besproken.
  • De school levert relevante informatie aan over de klas en de leerkracht.
    • Ouders moeten hiervoor eerst schriftelijk toestemming geven.
  • Er wordt een afspraak gepland voor videobeelden in de klas. De leerkracht stelt zowel de leerlingen als de ouders op de hoogte van de opnames. Transparantie is essentieel in het proces.
  • De videobeelden worden geanalyseerd en besproken met de leerkracht.
  • Er wordt een persoonlijk feedbackgesprek gevoerd met de leerkracht om groeikansen te identificeren.
  • Time-in Educatie levert een overzichtelijke rapportage aan en bespreekt deze tijdens een reflectiemoment met de leerkracht.